NABÍDKA SEMINÁŘŮ
Seminář obsahuje nespočet nápadů a námětů do hodin výuky informatiky na 1. stupni ZŠ vyzkoušených v praxi. Je zaměřen na pedagogy, kteří s výukou informatiky právě začínají a hledají smysluplné aktivity a náplň do vyučovacích hodin, aby informatika bavila pedagoga i děti, ale je i pro ty, kteří už mají s informatikou zkušenosti. Obsahuje ukázky z praxe, jak realizovat samostatnou hodinu informatiky, ale i ukázky, jak jednoduše propojit informatiku s ostatními předměty. Také nabízí velké množství odkazů, tipů, výukových materiálů a ukázku pracovních sešitů, jak pojmout tento předmět kreativně. Cílem je motivovat, inspirovat a ulehčit práci, náročnou přípravu pedagogům a splnit cíle i očekávané výstupy RVP ZV v této vzdělávací oblasti.
Je to projekt nebo tematická výuka? Stále populárnější se stává výuka, ve které se smysluplně propojují předměty díky jednomu tématu a zároveň se dokáží splnit stanovené cíle i výstupy pro jednotlivé předměty. Takto připravená výuka podporuje spolupráci žáků a dává větší možnost pedagogům využívat individuální přístup a stát se pozorovatelem výuky. Propojení předmětů lze realizovat díky promyšleným a pečlivě připraveným aktivitám ve vyučovací hodině, projektovém dni nebo i v delším časovém úseku. Seminář obsahuje mnoho osvědčených ukázek z praxe, kdy propojení předmětů dokládá důkazy o učení i o krásných výsledcích a spokojenosti žáků. Také nabízí ukázky, materiály a metodické postupy k již vyzkoušeným projektům, které jsou připraveny přímo k realizaci a mohou je tak pedagogové ihned použít v praxi bez časově náročné přípravy.
Co dokáže graf. Graf je struktura, která nám pomáhá znázorňovat objekty a vztahy mezi nimi. Často se jedná o zjednodušený model reálného světa, kde problém nebo skutečnost znázorníme pomocí bodů nebo čar. Zjednodušeně řečeno, každý graf má svůj příběh. V tomto semináři se dozvíte, jak vyvodit učivo pomocí grafu, jak použít a zařadit graf do všech předmětů 1. stupně. Že to nemusí být jen v matematice a informatice, ale například čtenářská lekce s grafem, slohová výchova, pisatelství, přírodověda, vlastivěda, hudební výchova i výtvarná výchova. Ukázky z praxe, náměty a připravené materiály do výuky, ve které přirozenou cestou krásně propojíme obsah daného předmětu s informatikou.
Jsem učitelka ZŠ hrající na 7 hudebních nástrojů a vedoucí mnoha dětských hudebních a pěveckých těles, vedu hudební kroužek s výukou hry na cimbál a za svoji praxi jsem s dětmi dosáhla v oblasti hudby a výuky s hudbou krásných výsledků i na celorepublikové úrovni. Seminář je určen těm, kteří mají zájem vyučovat hudební výchovu jinak a netroufnou si zapojit hudebních nástroje, na které neumí hrát. Naučím Vás úplně jednoduché základy doprovodů na různé hudební nástroje, použitelné v hudební výchově (např. basa, violoncello, housle), které zvládnou skvěle všichni. Děti i učitelé, i ti, kteří úplně bravurně neovládají hru na hudební nástroj. Seznámím Vás s muzikogramy a ukážu pomůcku, jak jednoduše naučit děti Českou státní hymnu. Mám zásobník z dětství s krásnými lidovými písničkami, které nenajdete v žádném zpěvníku a naučím Vás lidové hudebně pohybové hry, které děti milují (např. kačenky, žáby), které mi v praxi skvěle fungují 35 let. Naučím Vás Strašidelnou pohádku se zvuky hudebního nástroje. Také aktivity a odkazy, které jsou propojitelné s moderními technologiemi (YouTube, mp3, karaoke), k pohybovému ztvárnění i hře na tělo, ukázky jednoduchých nápadů bez využití IC technologií, hry s rytmickými nástroji. Pohybové činnosti, praktické rytmické doprovody a doprovody na hrací roury (Bobotubes), např. Óda na radost realizovaná ve 2. ročníku ZŠ. Jednoduše a prakticky tak, aby hudební výchova bavila nejen děti, ale i učitele.
Seminář lze realizovat s cimbálem.
Motivace k učení kvalitní dětskou knihou požívám ve výuce moc ráda. Na tomto semináři si ukážeme kreativní a poutavé čtenářské lekce, které přispějí u dětí k zájmu o četbu, knihy, literaturu, pisatelství. Ukážeme si rozmanité způsoby, jak zaujmout a vyvodit učivo knihou, jak zjistit porozumění textu, ale také to, jak propojit čtenářství i s jinými předměty, než jen s českým jazykem. Ukázky čtenářských lekcí i se zpracovanými metodickými a výukovými materiály, které mohou pedagogové po semináři ihned použít ve výuce bez zdlouhavé přípravy.
Máte zájem, aby Vaše výuka byla pro žáky moderní a zajímavá? Chcete obohatit vyučování o atraktivní vizuální materiály a zaujmout své žáky? Naučte se to pomocí populárního nástroje Canva pro vzdělávání. Co si ze školení odnesete? Krok za krokem se seznámíte se všemi základními funkcemi Canvy, dozvíte se, jak získat licenci Canva Education, která vám umožní využívat zcela zdarma všechny nástroje, zjistíte, jak vytvářet třídy a zvát do Canvy své žáky. Naučíte se také, jak jednoduše vytvořit vlastní výukové materiály, prezentace, pracovní listy nebo další grafické návrhy. Práce v Canvě vás bude inspirovat, grafika pro vás nebude tabu a určitě si ji zamilujete. Objevte Canvu jako nejvyužívanější nástroj pro grafiky neprofesionály.
Co udělat, když se objeví nadaný nebo v něčem talentovaný žák? Je potřeba jejich talent poznat, rozvinout a podpořit. Nemají to jednoduché, je nutné jim projevit velkou empatii, pochopení a individuální přístup, jejich potenciálem neplýtvat a nepromarnit jej. Důležité je nechat tyto děti vyniknout, umožnit jim být vidět, nepřehlížet je a věnovat jim speciální péči. Jsou to právě oni, kteří povedou v budoucnosti naši společnost vpřed a mají potenciál stát se motivací, pozitivními vzory, metou a laťkou pro ostatní. Jsou jiní, často si nerozumí s vrstevníky, chtějí dělat věci po svém, mají zvláštní chování a potřebují proto i zvláštní péči, kterou nám v budoucnu, díky našemu pochopení, vrátí. Seminář je plný krásných ukázek výsledků práce s talentovanými žáky, ale i příběhů, kterými si museli projít, pokud se nedostaví pochopení a empatie ze strany spolužáků, pedagogů a školy.